poshaktatbanner

یک لینک سازی خارجی ایجاد کنید که بتوانید به آن افتخار کنید

اما در لینک سازی خارجی ممکن است سایتی دیگر شما را لینک کرده باشد و یا شما یک سایت معتبر را به عنوان منبع خود لینک کنید. لینک کردن دیگر سایت‌های معتبر در محتوای شما نیز مزایایی برای شما خواهد داشت؛ چرا که هم به محتوای شما اعتبار خواهد بخشید و هم به ربات‌های خزنده گوگل خواهد گفت که آنچه شما ایجاد کرده‌اید با کدام صفحات در ارتباط است. اما بیشتر از همه این‌ها لینک سازی داخلی اهمیت دارد و مزایای به مراتب بیشتری را برای سایت شما ایجاد خواهد کرد؛ البته به شرط آن‌که نکات گفته شده در ادامه این مقاله را در انجام این کار رعایت نمایید. لینک یا هایپرلینک به بازدیدکنندگان وبسایت ها اجازه می دهد از یک صفحه به صفحه دیگر بروند. مثلا لینک خارجی بازدید کنندگان را از یک دامنه به دامنه دیگر می فرستد، مثل زمانی که یک خبرنگار سایت منبع خبر را پایین صفحه لینک می کند.

خرید بک لینک بهبود قابل توجهی در بهینه‌سازی موتورهای جستجو (SEO) شما خواهد داشت. بک لینک‌ها ارتباطاتی هستند که از سایت‌های دیگر به سایت شما ارجاع می‌دهند. این ارجاعات می‌توانند توانایی شما در رتبه‌بندی در صفحات نتایج سفارش بک لینک موتورهای جستجو را بهبود بخشند. خرید بک لینک به معنای خرید بک لینک‌هایی است که قبلاً برای سایت شما ایجاد شده‌اند. لینک سازی خارجی نقش بسیار پررنگی در افزایش اعتبار سایت و رسیدن به نتایج اولیه در صفحات گوگل دارد.

افزایش ترافیک ارگانیک به این معنی است که محصول یا خدمات شما توسط کاربران بیشتری دیده می شود و این به معنای درآمد بیشتر برای فروشگاه اینترنتی یا شرکت شماست. لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در مسیر سئو و بهینه سازی وب‌سایت است، برای داشتن یک فرایند لینک سازی حرفه‌ای و بدون نقص باید در قدم اول به صورت دقیق، به کمک ابزارهای حرفه‌ای مسیر لینک بیلدینگ خارجی رقبایتان در دنیای وب را پیگیری کنید. لینک‌های خارجی را می‌توان به دو دسته لینک‌های inbound و لینک‌های outbound تقسیم کرد.

  • اگر شما به وبسایت یا پروفایل خود لینک دهید، این لینک ها می توانند به موتورهای جستجو نشان دهند که صفحه مورد نظر شما ارتباط مستقیم با وبسایت شما دارد و در نتیجه، امتیاز سئو را افزایش دهند.
  • قرار گرفتن در صفحه اول موتورهای جستجو، اعتبار و ارزش شما را برای مدت طولانی افزایش می دهد.
  • سئو وبسایت و استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، امری ضروری برای افزایش رتبه سایت در گوگل و رسیدن به هدف اصلی یعنی درآمدزایی از سایت می باشد.
  • اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است.

در گذشته، استراتژی‌های لینک‌سازی بر مبنای کمیت سنجیده می‌شد، یعنی تعداد بیشتر لینک‌های خارجی و بک‌لینک‌ها، تاثیر بهتری را بر روی سئو سایت ایجاد می‌کرد. اما حالا بازی عوض شده و مبنای سنجش بک لینک‌ها (بک‌‌لینک‌ به لینک‌های گفته می‌شود که از سایت‌های دیگر دریافت می‌کنیم، وقتی سایت A به سایت B لینک دهد یعنی برای سایت B بک لینک ایجاد شده است) از کمیت به کیفیت تغییر پیدا کرده است. لینک خارجی هایپرلینکی است که به دامنه ای به جز دامنه ای که لینک در آن قرار داد، اشاره داشته باشد. یعنی ما در لینک خارجی یک سورس داریم (صفحه ای که لینک در آن قرار دارد) و یک تارگت (صفحه ای که به آن لینک شده). اگر یک سایت دیگر به سایت شما لینک بدهد، یعنی شما لینک خارجی دریافت کرده اید.

چون وقتی بیش از حد از صفحات دیگران مطالب را به صورت طولانی یا زیاد منتشر کنید، می‌تواند از نظر موتورهای جستجو به عنوان سرقت ادبی مورد تخلف قرار گیرد. شما به راحتی می توانید استراتژی های خود را با اعداد دقیق و واقعی اندازه گیری کنید. با گوگل آنالیتیکس یا سایر نرم افزارهای تحلیل وب سایت سئو، استراتژی های سئو به راحتی بررسی می شوند. سئو همچنین می تواند به شما کمک کند تا ترافیک واقعی و باکیفیت را به سایت خود جذب کنید.به جای پرداخت هزینه برای انواع تبلیغات دیگر، می توانید با انجام سئو وبسایت ، سایت خود را در مقابل چشمان مخاطبین خود قرار دهید. ما محتوای رقبا را تجزیه و تحلیل می کنیم و با استفاده از ابزارهای تجزیه و تحلیل سئو محتوا، برای انجام تحقیقات کامل کلمات کلیدی، یک برنامه محتوایی بر اساس انتخاب دقیق و مناسب کلمات کلیدی ایجاد می کنیم. بنابراین انجام سئو سایت و حضور شما در رتبه های برتر گوگل به معنای موفقیت کسب و کار شماست.

همیشه قرار نیست برای لینک‌سازی خارجی دست به جیب شوید، چون می‌توانید خودتان دست به کار شوید و بعد از انتشار محتوای جدید، آدرس یوآرال آن را در شبکه‌های اجتماعی، فروم‌ها، سایت‌های بازنشر محتوا و… قرار دهید. این روش اگر چه نیازمند زمان بیشتری بوده و باید فعالیت زیادی در آن داشته باشید؛ اما در نهایت اثرگذاری مناسب و البته کم هزینه‌ای خواهد داشت. فرض کنید شما مشغول نوشتن یک مقاله در وبلاگ سایت‌تان هستید و یک لینک خارجی به سایت‌ منبعی که به کمک آن محتوای مقاله را نوشته‌اید، ایجاد می‌کنید. این موضوع برای احترام به قانون کپی رایت و همین‌طور، جلوگیری از جریمه شدن توسط گوگل، کمک خواهد کرد. به واقع زمانی که از یک وب‌سایت برداشت موضوعی داشته یا به صورت مستقیم بخشی از مطلب منتشرشده در آن را نقل‌قول می‌کنید، لازم خواهد بود که با یک لینک خارجی به مقصد آن، موضوع برداشت را قانونی و موجه کنید.

اگر محتوای شما اطلاعات خوبی را در اختیار کاربران قرار دهد، بقیه وب‌سایت‌ها به آن علاقه‌مند خواهند شد و بدون اینکه از آن‌ها بخواهید، به آن لینک خواهند. البته این روش هنوز در ایران مورد استقبال نیست اما بعضی وب‌سایت‌ها این کار را انجام می‌دهند. همچنین، انجام مصاحبه با افراد مشهور یا خبرنگاران و نشر آن در وب‌سایت شما، به شما کمک می‌کند که به عنوان یک منبع مورد اعتماد معرفی شوید و به راحتی لینک‌های خارجی دریافت کنید.

انتخاب بک لینک‌های با کیفیت و مرتبط با موضوع سایت شما، اهمیت زیادی دارد. استفاده از روش‌های نامناسب و غیرقانونی در خرید بک لینک‌ها ممکن است به جای بهبود رتبه سایت، باعث کاهش آن شود. خدماتی که توسط شرکت سئو برای کمک به رتبه بندی وب سایت شما در موتورهای جستجو ارائه می شود، خدمات سئو نامیده می شود. خدمات سئو شامل استراتژی‌های زیادی است که هدف آن کمک به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو است. رتبه بالاتر در موتورهای جستجو می‌تواند ترافیک ارگانیک وب‌سایت شما را افزایش دهد.

در واقع هرچقدر هم محتوای یک وب سایت مناسب و اصولی باشد، بدون داشتن بک لینک مناسب هیچ جایگاهی در گوگل پیدا نخواهد کرد. نکته مهم در دستیابی به سئو، پایداری بالای آن است؛ زیرا اگر سایت شما یکی از جایگاه های با ارزش از نظر تعداد بازدیدکنندگان را کسب کند، تا مدت ها میتواند نتیجه فعالیت ها را مشاهده کند. این معیار که تقریبا مشابه نوار ابزار PageRank است با معیارهای دیگر رتبه بندی کاملا مرتبط است تا بهترین نتایج را برای یک جستجوگر فعال در موتورهای جستجو آماده و ارائه کند. طبق بررسی های انجام شده، مردم جهان در طول روز تقریبا بین ۶ تا ۷ میلیارد بار از موتورهای جستجو مانند گوگل استفاده میکنند. پس می توان گفت که اگر از ضعف و مشکلات موتورهای جستجو استفاده شود و تکنیک های فریب آن ها را در کنار عدم اهمیت به رضایت بازدیدکنندگان در نظر بگیریم، در اصل از روش کلاه سیاه استفاده کرده ایم. رپورتاژ آگهی اگر در وبسایت های معتبر و با تگ فالو انجام شود به بهبود اعتبار وبسایت بسیار کمک میکند و روی رتبه بندی وبسایت به شدت تاثیر گذار خواهد بود.

همانطور که گفتیم پس از نوشتن یک مطلب باید مقالات مرتبط با آن موضوع را بررسی کرده و تصمیم بگیرید که می خواهید در پست جدیدتان به چه صفحاتی لینک دهی کنید. هر چه کاربران در میان صفحات شما بیشتر آمد و شد داشته باشند، امتیاز سایت شما افزایش خواهد یافت و نرخ جهش سایت نیز پایین خواهد آمد. ماندگاری کاربر در سایت شما برای گوگل از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و میزان توقف کاربران و حتی اسکرول کردن آنان (بالا و پایین کردن صفحه شما) همگی تحت نظارت چشمان تیزبین ربات‌های تحلیلگر گوگل قرار می‌گیرد.

اعتماد کاربران برگ برنده ای است که گوگل را به یک شرکت بزرگ در جهان تبدیل کرده است. حقیقت این است که ما به نتیجه جستجوی خود در گوگل بیشتر از محتوایی که در قالب تبلیغات (بنر، اس ام اس، ایمیل و …) به دست ما رسیده است، اعتماد می کنیم. اما ماجرا در لینک‌سازی دستی کاملا متفاوت است و وب‌مستر سایت با داشتن دید قبلی و استراتژی طراحی شده، خودش وارد کار می‌شود و لینک‌هایی برای وب سایت ایجاد می‌کند. بعضی وقت‌ها نیز با پرداخت هزینه اقدام به خرید بک لینک و خرید رپورتاژ آگهی برای لینک بیلدینگ خارجی خواهد کرد. در حقیقت لینک سازی خارجی، یکی از مهم‌ترین بخش‌های مسیر سئو خارجی است که وب‌مستران به آن توجه ویژه دارند. با شناخت این مفهوم، متوجه خواهید شد که اگر اکسترنال لینک بیلدینگ به صورت درست و اصولی پیاده‌سازی شود، می‌تواند نتایج مثبت برای وب‌سایت شما به همراه داشته باشد.

همچنین تمامی نکات گفته شده در این مقاله را نیز به عنوان قوانین اصلی لینک سازی داخلی سایت به عنوان راهنمایی برای انجام هر چه بهتر این کار در نظر داشته باشید. فراموش نکنید که سایت شما مانند یک شهر در حال توسعه به طور مداوم گسترش می‌یابد و هر چه این شهر گسترده‌تر و پیچیده‌تر شود، نیاز به تابلوهای راهنمای بیشتری پیدا خواهد کرد و این تابلوهای راهنما در سایت شما همان لینک سازی داخلی خواهد بود. با این حال، لازم است توجه داشت که استفاده از شبکه وبسایت های خصوصی (PDN) به منظور بهینه‌سازی سئو برخلاف راهنمایی موتورهای جستجو مانند گوگل است. موتورهای جستجو شبکه وبلاگ‌های خصوصی را به عنوان یک فنیک منابع لینک‌های مصنوعی در نظر می‌گیرند و ممکن است وبسایت‌هایی که در این فعالیت شرکت می‌کنند را مجازات کرده و رتبه آن‌ها را کاهش دهند. این امر به‌خاطر استفاده از شبکه وبلاگ‌های خصوصی به منظور تلاش در تغییر رتبه وبسایت در نتایج جستجو و بکارگیری روش‌های مصنوعی به جای ارایه ارزش حقیقی به کاربران است.

لینک‌های فالو همان لینک‌هایی هستند که از صفحه‌ای دیگر به سوی صفحه مقصد انجام گرفته‌اند. زمانی که موتور جستجوگر گوگل متوجه هدایت کاربران از صفحات دیگر به صفحه شما می‌شود، این را به عنوان امتیازی برای صفحه شما در نظر گرفته و با دنبال کردن آدرس صفحه شما در صفحات دیگر به شما امتیاز می‌دهد؛ به این شیوه لینک فالو گفته می‌شود. لینک سازی درست در قالب انواع لینک داخلی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، درست مانند همان تابلوهای راهنمایی است که در ابتدای این مقاله برای یک شهر فرضی مثال زدیم. داشتن یک استراتژی دقیق و هوشمندانه برای استفاده از لینک‌ها در صفحات، سبب ایجاد ساختاری منسجم و کاربرپسند خواهد شد. شما با ارجاع دادن به مطالب دیگر خود در یک صفحه ارزش صفحات داخلی سایت خود را افزایش می‌دهید و به قول بازاریان از این جیب به آن جیب انجام می‌دهید.

در این وبلاگ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های سئو یعنی آموزش لینک سازی پرداختیم. روش‌های مختلف لینک سازی، آموزش ساخت بک لینک رایگان، نکات کلیدی و اصول لینک سازی خارجی و موارد دیگری را به طور کامل برای شما توضیح دادیم. حتما توجه کنید که بک لینک‌های ساخت خود را به طور مرتب نظارت کنید و مطمئن شوید که تبدیل به لینک شکسته نشده‌اند و کاربران را به صفحه فرود مناسب هدایت می‌کنند. در نهایت، به یاد داشته باشید که لینک سازی خارجی به تنهایی نمی‌تواند بهبود رتبه سایت شما را تضمین کند، بلکه باید با روش‌های دیگر سئو مانند سئو داخلی و تکنیکال ترکیب شود.

اگرچه لینک های نوفاولو اعتباری به وبسایت شما منتقل نمیکنند، اما داشتن آن ها در بک لینک ها لازم و ضروری است. بیش از 3 ماه از تاسیس سایتتون گذشته و تولید محتوای کافی داشتین و تمامی موارد سئو داخلی انجام شده ولی هنوز رقبا از شما جلو میزنند ؟ با لینک سازی رقابتی رشد سایتتان را شتاب دهید . به عنوان مثال یک سایت تخصصی فروش دمنوش‌های گیاهی را تصور کنید که درباره تمام گیاهان دارویی موجود تولید محتوا کرده و حال آن‌ها را بر اساس اقلیم آب و هوایی دسته بندی می‌کند.

به همان اندازه که وبلاگ شما اطلاعات زیادی را ارائه می‌دهد، مطمئناً برخی از مسائل وجود دارد که ممکن است مربوط به محتوای شما باشد اما دقیقاً تخصص کسب و کار شما نیست. در چنین مواردی، اگر ایجاد رابطه اعتماد با مخاطبان برای شما مهم است، باید به وبسایت‌های دیگری که در آن موضوع متخصص هستند، لینک خارجی دهید و لینک سازی خارجی انجام دهید. مثلا فرض کنید شما یک فروشگاه اینترنتی حرفه‌ای در زمینه خدمات کیف و کفش دارید و کاربران یک وب‌سایت، زمان گفتگو از خدمات شما تعریف می‌کنند و لینک خرید وبسایت شما را نیز قرار می‌دهند، این روش، سبک لینک سازی طبیعی است. به جهاتی نیز باید این سبک از لینک‌سازی را از موثرترین‌ها در برندسازی و بهبود سئو بدانیم. کیفیت محتوای تولید شده و شرایط صفحات شما به شکلی است که وبسایت‌های دیگر به چشم یک مرجع یا منبع به آن نگاه کرده و بدون دریافت پول یا هر گونه سفارشی، به صورت داوطلبانه به آن لینک‌دهی انجام می‌دهند.

سئو تضمینی 6 ماهه – قیمت سئو تضمینی سایت

هر چه تعداد سایت­های بهینه شده توسط شرکت یا فرد متخصص بیش­تر باشد از اعتبار بالاتری هم برخوردار است. سئو داخلی که به On-Site SEO هم معروف است؛ شامل تمامی دستورالعمل هایی است که از لحاظ تکنیکی و محتوایی بر اساس یک استاندارد معین بر روی سایت شما انجام می شود. حتماً توجه داشته باشید، لینک هایی که بر اساس روشهای غیراصولی ایجاد و مورد استفاده قرار میگیرند، نه تنها باعث افزایش رتبه نمیشوند بلکه از موتور جستجو هم حذف میگردند. به‌طورکلی، لینک بیلدینگ خارجی یکی از جنبه‌های حیاتی سئو است و می‌تواند به شدت بر رتبه‌بندی و دیده شدن یک وب‌سایت در موتورهای جستجو تاثیر بگذارد.

  • این نکته را به یاد داشته باشید که از لینک‌های خود به طور طبیعی استفاده کنید، بنابراین باید از تکرارهای غیر ضروری و درج اجباری اجتناب شود.
  • اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم.
  • وقتی صفحه جدیدی ایجاد و محتوای جدیدی آپلود می‌کنید، برای دیده شدن آن باید منتظر ورود این صفحه به ایندکس گوگل باشید تا سپس در نتایج جستجو نیز نمایش داده شود.
  • در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند.

وظیفه دنبال کردن لینک های داخلی و خارجی سایت ها بر عهده ی رباتی به نام Google bot می باشد. زمانی که این ربات به صفحه اصلی یک سایت می رسد لینک ها را دنبال کرده و صفحات مختلف را بررسی می کند. با این کار در خصوص موضوعات آن سایت و مقالات مشابه موجود در آن اطلاعات مفیدی جمع آوری می کند. معمولا آدرس صفحه اصلی هر سایت از بالاترین ارزش برخوردار است، چرا که معمولاً بیشترین بک لینک ها (Backlinks) را دریافت می کند.

لینک‌ها را در محتوا پراکنده کنید

لینک‌ها و متن‌های خود را با در نظر گرفتن تجربه کاربر از صفحه موردنظر تغییر دهید. کارهایی وجود دارد که همه می توانند انجام دهند، اما مفاهیمی نیز وجود دارند که درک و اجرای آنها به زمان و تلاش بیشتری نیاز دارد. تصمیم مهم این است که آیا زمان لازم برای یادگیری تمام جنبه های سئو را دارید یا ترجیح می دهید یک متخصص سئو برای وب سایت خود استخدام کنید و وقت خود را صرف کارهای دیگر کنید.

و دیگر صاحبان وب سایت نمی توانند ببینند که شما چه زمانی به آنها پیوند می دهید. لینک از یک سایت مهم و پربازدید ممکن است بیشتر از چندین لینک از سایت‌های کوچک‌تر ارزش داشته باشد. سئو این توانایی را دارد که جنبه های دیگر بازاریابی مانند بازاریابی محتوا، بازاریابی ویدیویی و بازاریابی رسانه های اجتماعی را ارتقا دهد و می تواند به شما مزیت مبارزه با شرکت هایی را بدهد که از نظر امکانات قوی تر از شما هستند. برای دریافت مشاوره و راهنمایی و قیمت گذاری پروژه سئو سایت خودتان با ما تماس بگیرید . همانطور که گفته شد، پست‌های قدیمی شما پس از مدتی ممکن است نرخ بازدید کمتری را جذب کرده و به دست فراموشی سپرده شوند.

بر اساس همین ماندگاری است که میزان ارزشمدن بودن و مفید بودن سایت شما به گوگل اثبات می‌شود و امتیاز بالاتری به سئوی سایت شما خواهد داد. لینک سازی شامل دو بخش داخی و خارجی می باشد که لینک سازی خارجی حساسیت بیشتری نسبت به نوع داخلی دارد. در حال حاضر اگر شما برای سایت خود لینک سازی خارجی را به کار می‌برید، باید به کیفیت لینک‌ها توجه کرده و بدانید که تاثیر لینک‌سازی‌ها به صورت تدریجی خود را نشان می‌دهد که همین تاثیر تدریجی، مشروط به کیفیت لینک‌سازی شما خواهد بود. بک لینک اصطلاحی است که برای اشاره به لینک هایی استفاده می شود که از یک سایت به یک صفحه در سایت دیگر داده می شود. بک لینک همان لینک خارجی یا اکسترنال لینک است و گوگل از آن به عنوان یکی از مهم ترین فاکتور های رتبه دادن به سایت استفاده می کند.

در واقع لینک سازی داخلی اتصال هر صفحه از سایت شما به صفحه دیگری از همان سایت است که با هدف انتقال کاربران از صفحه‌ای به صفحه دیگر سایت انجام می‌گیرد و سبب افزایش بازدید صفحه و در نتیجه افزایش بازدید سایت شما خواهد شد. برای لینک سازی خارجی باید به سه نکته مهم توجه کنیم که اگر این سه مورد را رعایت نکنید می توانید بر برای سئوی خارجی وبسایت شما تاثیر منفی داشته باشد پس در  ادامه همراه ما باشید تا با این سه نکته بیشتر آشنا شویم. اگر رقیب شما، بک لینک‌هایی از سایت‌هایی شرکتی دارد، یعنی از طریق ارتباطات خود توانسته است که چنین بک لینک‌هایی را دریافت کند. اگر از سایت‌های خیلی معتبر و پربازدید بک لینک‌ دریافت کرده است، احتمالاً برای دریافت این لینک‌ها هزینه پرداخت کرده است. شما می‌توانید بدین شکل با بررسی تمام بک لینک‌هایی سایت رقیب، بفهمید که از چه استراتژی استفاده کرده است و هر کدام از این استراتژی‌ها اگر برای شما نیز اجرایش امکان‌پذیر و مناسب بود را مورد استفاده قرار دهید.

اگر علاقه ای به انتقال آن افزایش سئو ندارید، nofollow یک برچسب اضافی است که می خواهید اضافه کنید. وردپرس به طور خودکار این ویژگی ها را به پیوندهای خارجی اضافه می کند که تنظیم کرده اید در یک پنجره جدید باز شوند.

برعکس، اگر شما هم به یک سایت خارجی لینک دهی کنید، لینک خارجی به آن سایت داده اید. لینک خارجی همانند مهر تاییدی بر اعتبار و کیفیت محتوای شما عمل می کند و به موتور های جستجو نشان می دهد که صفحه شما ارزش رتبه خوب را دارد. همچنین توجه به این نکته ضروری است که ایجاد محتوای باکیفیت باعث می‌شود که مردم بخواهند مطالب شما را در سایت‌ خود و شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر منتشر کنند و به شما لینک بدهند. همان طور که تا الان متوجه شدید این موضوع برای موتورهای جستجو گوگل ارزش زیادی دارد. Google Analytics مجموعه‌ای از عملکردها را برای کمک به ما در بهینه‌سازی لینک‌های وبسایت ارائه می‌دهد، از جمله امکان فهرست بندی و پیگیری تمام لینک سازی خارجی.

شرکت سئو در بسیاری از برندها و صنایع مختلف تجربه دارد و می تواند تجزیه و تحلیل کند که کدام استراتژی بهترین کارایی را برای موفقیت سایت شما دارد. با استفاده از خدمات شرکت سئو می توانید مطمئن باشید که وب سایت شما همیشه با آخرین الگوریتم ها سازگار است و می توانید به بهترین نتایج ممکن دست پیدا کنید. اگر سئو وبسایت توسط متخصصین این حوزه انجام نشود ، ممکن است اشتباهاتی رخ دهد که بر عملکرد سئو وب سایت شما تأثیر منفی بگذارد. ما نگاشت کلمات کلیدی را برای شناسایی مهم ترین کلمات، تجزیه و تحلیل دشواری آنها و تجزیه و تحلیل صفحات بهینه شده برای آنها برای توسعه استراتژی ها و برنامه هایی برای ایجاد بک لینک به بهترین روش انجام می دهیم.

با ایجاد محتوای ارزشمند و ایجاد روابط با سایر وب‌سایت‌ها، مشاغل و صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند استراتژی لینک سازی خارجی خود را بهبود بخشند و اعتبار و شهرت آنلاین خود را افزایش دهند. با افزایش رقابت در حوزه‌های مختلف، اهمیت کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج جستجو به بخشی جداناپذیر از استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال هر کسب‌وکار تبدیل شده است. از آنجا که لینک سازی یکی از مهم‌ترین استراتژی‌های سئو برای بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو محسوب می‌شود، آموزش لینک سازی خارجی به عنوان یکی از موضوعات مهم در دنیای دیجیتال و سئو، بسیار مفید واقع می‌شود. در این مطلب به آموزش کامل لینک سازی در سئو، اهمیت و اصول آن خواهیم پرداخت. بک لینک پروفایلی به لینک‌هایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج می‌شوند.

این کار به افزایش آگاهی از برند شما کمک می‌کند و پیشنهاد می‌کنیم تا حتما لینک وب‌سایت خود را در پروفایل خود قرار دهید تا افراد را جذب کنید. لینک سازی در سایت های داخلی و هم زبان بهتر است، اما لینک سایت در سایت های خارجی و غیر هم زبان نیز لازم است. اما قبل زیاده روی کردن در لینک سازی آن هم در سایت های خارجی زیاد به نفع شما نخواهد بود. جهت اطلاع از مقالات، نوشته ها و آموزش های مرتبط با مبحث سئو به بخش مقالات سئو یا آموزش بهینه سازی سایت مراجعه کنید. معمولا افرادی که در اینترنت به دنبال مطلبی می گردند می خواهند بدانند مقاله ای که آن را مطالعه می کنند معتبر هست یا خیر. اگر می خواهید از طریق وبسایت، خدمات خود را معرفی کنید و یا محصولتان را به فروش برسانید باید حس اطمینان و اعتماد را در بازدیدکنندگان به وجود آورید.

با این حال، با توجه به تأثیر قابل توجه بک لینک‌ها بر عملکرد وبسایت در نتایج جستجو، ارزش امتحان کردن روش‌های مختلف را دارد. در این روش، شما با پرداخت هزینه بک لینک‌هایی را به دامنه وب‌سایت‌تان تزریق می‌کنید. در وب امروز، بک لینک به یکی از مهم‌ترین ستون‌های رشد سایت‌ها تبدیل شده است! در اینجا نیز برای خرید بک لینک باید دقت و توجه کافی به خرج داده و انتخاب بک لینک از هر منبعی، لزوما موثر نخواهد بود.

در این بخش، به طور معمول، اطلاعات شخصی یا نمونه‌های کار و تجربه شخص قرار می‌گیرد و ممکن است شامل لینک به وبسایت شخص یا کاربر باشد. اگر شما به وبسایت یا پروفایل خود لینک دهید، این لینک ها می توانند به موتورهای جستجو نشان دهند که صفحه مورد نظر شما ارتباط مستقیم با وبسایت شما دارد و در نتیجه، امتیاز سئو را افزایش دهند. بنابراین در کنار کار بر روی کیفیت محتوا و طراحی سایت، لازم است که خودمان اقدام به ساخت بک لینک کرده و از این طریق رتبه سایت را بهبود دهیم. اما باید توجه داشته باشید که استراتژی لینک‌سازی خارجی و ایجاد بک لینک باید به درستی انجام گیرد، تا بتواند تاثیر مثبت داشته و ترافیک زیادی را جذب سایت شما کند بدون اینکه گوگل را متوجه ساختگی بودن بک لینک آن‌ها کند.

این بدان معنی
است که در طول زمان وب سایت های بیشتری به شما متصل خواهند شد. در واقع در مطالعه ای که برایان انجام داد تعداد حوزه های اشاره منحصربفرد قوی ترین همبستگی در کل مطالعه بود. موضوع نمایش کلمات لینک شده موضوع مهمی است که گاهاً ممکن است پشت گوش انداخته شده و یا کم اهمیت جلوه کند. حتماً بعد از لینک دهی رنگ کلمات لینک شده را تغییر داده و آن‌ها را بولد کنید. اگر چه در انتخاب رنگ آزاد هستید و برخی با توجه به رنگ سازمانی و یا دیزاین قالب سایت خود این رنگ را انتخاب می‌کنند، اما طیف رنگی آبی برای این کار در بسیاری از کشورهای جهان مرسوم‌تر است. اساساً، nofollow به گوگل می‌گوید که نمی‌خواهید فقط به این دلیل که به آن سایت پیوند داده‌اید، شما را به عنوان پشتیبانی از یک سایت خاص درک کند.

لینک خارجی inbound که به عنوان بک لینک نیز شناخته می‌شود، لینکی از وب‌سایت دیگری است که کاربران را به وب‌سایت شما هدایت می‌کند. این لینک‌ها برای سئو بسیار مهم هستند زیرا به موتورهای جستجو نشان می‌دهند که سایر وب‌سایت‌ها محتوای شما را با ارزش و مرتبط می‌دانند. لینک سازی خارجی (link building) هنوز هم برگ برنده ای است که در سئو و بهینه سازی یک وبسایت از اهمیت بالایی برخوردار است. لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود. سئو وبسایت و استفاده از لینک سازی داخلی و خارجی، امری ضروری برای افزایش رتبه سایت در گوگل و رسیدن به هدف اصلی یعنی درآمدزایی از سایت می باشد. در این بین، لینک سازی خارجی تاثیرگذارترین عامل در افزایش رتبه سایت است.

در مورد ساخت بک لینک به صورت دستی در این مقاله تا حدی صحبت کرده‌ایم، اما در مقالات بعدی مجله کاپریلا در مورد تمام روش‌های ساخت آن، به طور مفصل‌تر صحبت خواهیم کرد. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید. یکی از روش‌های جذاب دیگر لینک‌سازی از سبک خارجی خرید سوشال سیگنال است، در این روش شما به جای اینکه منتظر دریافت سیگنال‌های طبیعی از شبکه‌های اجتماعی شوید، خودتان با پرداخت پول این لینک‌هارا می‌خرید!

با خرید بک لینک‌های مرتبط و با کیفیت، می‌توانید به افزایش ترافیک سایت خود بپردازید و در نتیجه، رتبه سایت خود را در صفحات نتایج موتورهای جستجو بهبود بخشید. زمانی که موتور های جست و جو توان تعیین عوامل رتبه بندی را دارد این کار برای کاربر قابل دیدن است. سایت شما در گوگل ایندکس نشده است و هیچ صفحه ای توسط گوگل شناسایی نشده است .

اینفوگرافیک‌ها از جمله انواع محتواهایی هستند که همچنان بر روی سئو خارجی سایت و استراتژی لینک‌سازی تاثیر دارند و برای ساخت بک لینک مورد استفاده قرار می‌گیرند. تصاویر اینفوگرافیک جذاب و منحصر به فرد می‌تواند به راحتی وایرال شده و توسط کاربران به اشتراک گذاشته شود. برای سئو خارجی یا آف پیج سایت و استراتژی لینک‌سازی، حضور در شبکه‌‌های اجتماعی، یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین اقداماتی است که نباید از آن غافل شوید.

یکی از مهمترین درخواست های کارفرما ارائه ضمانت برای رسیدن به جایگاه اول در کلیدواژه های مورد نظر است در حالی که این امر کاملا اشتباه و حتی غیرقانونی است. هیچ تضمینی وجود ندارد که رتبه دقیق شما در یک بازه زمانی خاص مشخص شود، زیرا اطلاعاتی در مورد آپدیت های بعدی گوگل و میزان فعالیت رقبا وجود ندارد. به طور خلاصه، سئو 20 برابر بیشتر از تبلیغات کلیکی موبایل و گوگل برای سایت ترافیک ایجاد می کند. سئو یکی از تنها روش های بازاریابی است که در صورت اجرای صحیح آن به مرور زمان اثربخشی آن افزایش می یابد. دلیل این امر این است که با سئو می توانید رتبه های بالاتری در موتورهای جستجو کسب کرده و رشد کنید. در بسیاری از موارد این اتفاق رخ می‌دهد که یک وب‌سایت، از برند شما در محتوای خود نام می‌برد اما به سایت شما لینک نمی‌دهد.

لینک های کامنتی یا Comment Backlink به بک لینک‌هایی اشاره دارد که در قسمت کامنت‌ها یا بخش نظرات سایت‌ها قرار می‌گیرند. این نوع لینک‌ها در بخش کامنت یا نظرات مربوط به مطالب وب سایت‌ها قرار می‌گیرند و هدفشان افزایش تعامل با کاربران و جلب توجه و بازدیدکنندگان است. وقتی کاربران در بخش کامنت‌ها یا نظرات سایت‌ها نظری را ارسال می‌کنند، ممکن است به همراه نظرشان یک لینک به سایت خود یا منبع مرتبط دیگری قرار دهند.

لازم به تاکید است که این موضوع در سئوی سایت، از اهمیت زیادی برخوردار است. در نتیجه، وب مسترها به منظور بهبود رتبه‌های خود، شروع به تمرکز شدید در ایجاد لینک‌های خارجی به سایت‌های خود کردند. این امر منجر به ظهور تکنیک‌های مختلف ساخت لینک با کمک سئو کلاه سیاه، مانند مزارع لینک و دایرکتوری‌های اسپم که هدف آن فریب دادن PageRank بود، منجر شد. یکی دیگر از ابزارهای مهم برای آنالیز لینک رقبا است که دردو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود. این ابزار بسیار دقیق و کاربردی بوده و برای آنالیز رپورتاژ آگهی رقبا یکی از بهترین ابزارها است که در لینک سازی خارجی از آن استفاده میشود. صفحات بدون لینک که به آن‌ها صفحات Orphan یا یتیم نیز نیز گفته می‌شود، صفحاتی هستند که از زمان ایجاد تا به حال از هیچ صفحه دیگری به آن‌ها لینک نشده است.

  • نوشتن پست مهمان به معنای ارائه محتوایی باکیفیت برای وب‌سایتی دیگر با هدف دریافت بک لینک به وب‌سایت خود است.
  • در واقع شما با لینک‌ سازی بازدیدکنندگان سایت خود را افزایش داده و رتبه سایت خود را در صفحه نتایج موتورهای جستجو ارتقا می‌دهید.
  • شما می توانید از این فرصت استفاده کرده و صفحاتی را به آن ها معرفی کنید تا با خواندن آن ها پاسخ سوالاتشان را پیدا کنند.
  • از گذاشتن لینک‌های تکراری اجتناب نمایید و اگر موضوع صحبت شما می‌تواند هم زمان به دو محتوای دیگر ارجاع شود، بین آن دو یکی را (ترجیحاً محتوای پر بازدیدتر را) لینک کنید و محتوای دیگر را در ادامه صفحه (آن هم به اقتضای ضرورت) قرار دهید.

بدین شکل مخاطبان بیشتری پست‌های شما را با دیگران به اشتراک گذاشته و ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت می‌کنند. در صورتیکه هر بخش از این 25 فاکتور سئو بک لینک را کامل متوجه نشدید میتوانید در بخش نظرات سوالات خود را مطرح نمایید تا بتوانیم بهتر راهنماییتان بکنیم. همچنین برخی از آزمایشات انجام شده توسط Moz در مقاله External links نشان می‌دهد که لینک‌های خارجی  در domain authority بسیار موثر هستند. ویژگی اصلی سئو که بسیاری از کسب و کارها آن را فراموش می کنند، توانایی این ابزار در افزایش اعتبار کسب و کار است. لینک گرفتن از شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید از طریق آن ها سرعت ایندکس مطالب شما را به شدت بالا میبرد. علاوه براین به برندینگ شما بسیار کمک میکند و یک راه عالی برای تقویت برندینگ است.

لینک های خروجی یا Outbound links از سایت و صفحات ما، به سایت های دیگر داده میشوند و برای آنها به عنوان بک لینک محسوب خواهند شد. تا پیش از رونمایی گوگل از الگوریتم پنگوئن در سال 2012 کافی بود انکرتکست شما برای لینک سازی داخلی همان کلمه کلیدی صفحه مقصد باشد تا رتبه و امتیاز مطلوب کسب شود. گاهی طولانی شدن یک انکر تکست باعث عدم توجه کاربر می‌شود؛ حتی اگر آن را بولد، رنگی و چشم نواز کرده باشید. اگر شما یک جمله طولانی یا یک خط از متن خود را به عنوان انکر تکست انتخاب کنید، احتمال آن‌که کاربر شما از کلیک بر روی آن صرف نظر کند، افزایش خواهد یافت؛ اما اگر آن را بهینه شده و هوشمندانه برگزینید، احتمال جلب توجه بیشتر خواهد بود. بنابراین درباره روش‌های بهینه سازی انکرتکست در فرایند آموزش لینک سازی داخلی تحقیق کرده و از آن به صورت هوشمندانه استفاده نمایید. بنابراین تفاوت اصلی میان لینک داخلی و خارجی در این است که لینک سازی داخلی ارجاع از صفحه‌ای به صفحه دیگر در خود سایت شما است و اصطلاحاً مبدا و مقصد هر دو یکی است.

چون زمانی که بک لینک شما از سطح وب حذف شود، گوگل اعتبار سئو سایت تان را کاهش میدهد و گاها ممکن است این کاهش اعتبار حتی به پنالتی شدن تان هم ختم شود! البته شما میتوانید از ابزارهایی مانند Aherf برای تشخیص پیج رنک یا پیج ریتینگ استفاده کنید. اگر گوگل متوجه شود که شما از پی بی ان استفاده می کنید احتمال اینکه وب سایت شما را جریمه کند زیاد است به طوری که افراد متخصص در زمینه سئو استفاده از آن را توصیه نمی کنند. موارد گفته شده در این مقاله، روش‌ها و نکات مهم ایجاد بک لینک به صورت طبیعی و دستی بود.

وقتی شما یکی از صفحات خود را به URL جدیدی منتقل می‌کنید، 2 وظیفه عمده بر عهده خواهید داشت. نخست آن‌که لینک‌سازی‌های دیگری که در این صفحه انجام داده‌اید را ویرایش کنید و سپس نشانی این صفحه را در دیگر صفحاتی که از آن‌ها به صفحه ریدایرکت شده ارجاع داده‌اید عوض کنید. اگر این کارها را انجام ندهید، کاربر شما با کلیک بر روی لینک، با خطای 404 مواجه می‌شود و بستن سریع این صفحه توسط کاربر، افزایش نرخ پرش را به همراه خواهد داشت. از آنجایی که اغلب اوقات ریدایرکت 301 (دائمی با تمام امتیازات سئو) انجام می‌گیرد، بنابراین این کار می‌تواند سابقه یک صفحه معتبر را نیز خراب کند. بنابراین نشانی صفحات ریدایرکت شده خود را در صفحاتی که از آن‌ها به این صفحه لینک سازی انجام شده تغییر دهید تا به این مسئله بر نخورید.

لینک سازی خارجی هنوز هم میتواند برگ برنده ای باشد برای رفتن به لینک یک گوگل، اما لینک بیلدینگ باید طبق استراتژی و کاملا به صورت تخصصی انجام شود. هرگونه اشتباهی در لینک سازی موجب پنالتی شدن وبسایت میشود و تمام زحمات شما را به باد خواهد داد. اصل و اساس ساخت بک لینک برای سایت طبیعی رفتار کردن در لینک سازی خارجی است که باید به نکات گفته شده در این رابطه توجه ویژه ای داشته باشیم.

علاوه به افزایش اعتبار سایت از دید موتورهای جستجو، به افزایش کلیک و ترافیک غیر ارگانیک سایت نیز بسیار کمک میکند. برای اینکه صفر تا صد رپورتاژ را یاد بگیرید و از آن در استراتژی لینک سازی خارجی خود به کار ببرید، مقالالات ما در دسته رپورتاژ آگهی مطالعه بفرمایید. در کل بکلینک های فروم و کامنت، از نوع نوفالو بوده و اثر بسیار کمی دارند و با اندکی آزمایش متوجه خواهید شد که اثر هر کدام از آن ها شاید به اندازه یک دهم یکی از سایت هایی که در پلن ما به فروش می رسد نباشد. قوانین و اصول اخلاقی را رعایت کنید و به هیچ عنوان به سراغ کارهای سیاه نروید، با انجام سئو کلاه سیاه شاید بطور موقت در رتبه بالا قرار بگیرید اما بلافاصله توسط موتورهای جستجو شناسایی خواهید شد و جریمه خواهید شد. لازم است به این نکته مهم نیز دقت داشته باشید که پس از لینک سازی و قرار گرفتن سایت در نتایج اول گوگل، رفتار کاربران است که اهمیت دارد و باعث تأیید شدن بک لینک­ها و در نتیجه تأیید اهمیت این وب سایت می­شود.

گوگل با توجه به اعتبار سایت مبدا، امتیاز و نمرهای به سایت مقصد اختصاص میدهد. هنگام خرید اشتراک می توانید با استفاده از کد تخفیف نماوا پلن های یک ماهه، سه ماهه و شش ماهه را با هزینه کمتر خریداری کنید. وجود سریال های شبکه نمایش خانگی در اپلیکیشن نماوا یکی از نقاط قوت این سرویس VOD (مخفف Video on Demand یا ویدیو در خواستی ضبط شده) است.

طبیعی یا دستی؟ این کار به شما کمک می‌کند مسیر ذهنی مشخص‌تری داشته باشید. اما ساده‌ترین روش برای ایجاد لینک‌های خارجی، کمک گرفتن از شبکه‌های اجتماعی است در این روش شما باید در شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل لینکدین، توئیتر، اینستاگرام و تلگرام، فعالیت داشته باشید و به صورت طبیعی سوشال سیگنال برای سایت‌تان ارسال کنید. در لینک‌سازی طبیعی خارجی، تلاش می‌شود تا با داشتن کیفیت محتوای خوب به صورت طبیعی از وب‌سایت‌های مختلف، لینک دریافت شود.

  • بنابراین تفاوت اصلی میان لینک داخلی و خارجی در این است که لینک سازی داخلی ارجاع از صفحه‌ای به صفحه دیگر در خود سایت شما است و اصطلاحاً مبدا و مقصد هر دو یکی است.
  • برای اینکه بتوانید به صورت حرفه ای سئو سایت خود را انجام دهید، باید تمامی مباحث سئو را یاد بگیرید.
  • جهت اطلاع از مقالات، نوشته ها و آموزش های مرتبط با مبحث سئو به بخش مقالات سئو یا آموزش بهینه سازی سایت مراجعه کنید.
  • لینک سازی خارج از سایت یکی از ارکان سئوی خارجی است و شامل فعالیت هایی است که در جهت ساخت بک لینک ها به کار گرفته میشود.

اگر علاقه‌مند هستید که به یک متخصص کاربلد در دنیای لینک‌سازی آن هم از نوع خارجی تبدیل شوید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. اگر شما از سایت با تگ فالو لینک بگیرید، متناسب با اعتبار صفحه، اعتباری به صفحه سایت شما منتقل میشود و برای بهبود رتبه  صفحه بسیار مفید است. در واقع فالو لینک به موتورهای جستجو اجازه میدهد که محتوای لینک را دنبال کنند. بهتر است در سایت هایی که دامین اتوریتی بالایی دارند لینک بگیریم، اما باز هم گرفتن لینک از سایت های با دامین اتوریتی پایین و متوسط به شرطی که اسپم نباشند، توصیه میشود. اما یک نکته ای که این جا حائز اهمیت است، این است که در لینک سازی در سایت هایی با دامین اتوریتی پایین کم باشند و زیاد روی آن ها کار نکنیم. توجه داشته باشید که استفاده غیر متعارف یا نامناسب از بک لینک‌های کامنتی ممکن است در برخی مواقع به جای بهبود سئو و جلب توجه، معکوس واقع شود و باعث عواقب منفی برای سایت شما شود.

Yareli Estes

دانش آموخته مواد غذایی هاردکور. حلال مشکل لاعلاج متعصب الکل متخصص توییتر پیشرو پرشور اینترنت.

تماس با ما