لیست قیمت و مشخصات دستگاههای پرینتر لیزری اچ پی ، کانن و سامسونگ آساک سیستم

به همین دلیل، در ادامه به شما می‌گوییم که در هنگام خرید پرینتر باید به چه نکاتی توجه داشته باشید. دستگاه چاپگر بر اساس فناوری چاپ و همچنین امکانات، در قالب چند دسته مختلف در بازار به فروش می‌رسد؛ در پایین، این موارد را به صورت کلی بیان می‌کنیم.

پرینتر لیزری به‌مانند دستگاه کپی برای پرینت گرفتن از اسناد از تکنولوژی پراش نور بر روی کاغذ استفاده می‌کند. پرینتر لیزری در مقابل پرینتر جوهرافشان از سرعت چاپ بالاتری برخوردار است و ماندگاری چاپ آن بر روی کاغذ نیز بیشتر است. به طور کلی می توان پرینترها را به دو نوع لیزری و تزریقی تقسیم‌بندی کرد.

از این سیستم در سیستم های پرینت سه بعدی برای سفت کردن رزین مانند روش SLA استفاده می شود. این روش دارای دقت بالایی بوده و می توان قطعات بسیار ظریفی را برای استفاده در جواهر سازی تولید کند.

با توجه به کاربری و کارکرد پرینتر، تک‌کاره و یا چندکاره بودن آن، قیمت پرینتر لیزری تعیین و مشخص می‌شود. اگرچه چاپ در منزل می‌تواند هزینه‌ها را کاهش دهد، ولی قیمت پرینتر این روزها واقعا بالاست و بسیاری از کاربران، به‌سختی می‌توانند دستگاهی حرفه‌ای یا بعضا ساده را تهیه کنند. اگر شما هم جزو همین افراد هستید، باید بگوییم که فروشگاه اینترنتی تکنولایف با همکاری ازکی وام، خرید قسطی چاپگر را برای تمام کاربران امکان‌پذیر کرده است.

این روش برای اولین بار توسط شرکت Helisys معرفی شد و با حمایت مالی بنیاد ملی علوم امریکا(National Science Foundation – NSF) به تجاری سازی رسید. در این روش برای تولید قطعه به صورت لایه لایه از یک رول استفاده می شود که این رول می تواند از جنس پلاستیک، کاغذ، سلولوز، فلز یا روق های کامپوزیت باشد. حال اگر ADF دستگاه پرینتر چندکاره فقط قادر به اسکن یک رو باشد، یا فقط بتواند از اسناد کپی یک طرفه بگیرد، در این صورت به آن ADF یک طرفه گفته می‌شود.

پرینتر لیزری رنگی اچ پی LaserJet Professional CP5225n

در این روش از نازل هایی استفاده می شود که به جای ریختن مذاب موم، قطرات رزین فوتوپلیمر را بر روی لایه قبلی می ریزد. دقیقا پس از ریختن قطرات رزین فوتوپلیمر، در معرض نور یک لامپ فرابنفش که در آن جا همواره روشن است قرار گرفته و سفت می شود و قطعه مورد نظر را تشکیل می دهد.

پرینتر

کارتریج طرح یا همان کارتریج غیر اورجینال قیمت کمتری نیسبت به کارتریج اصل دارد.کارتریج از نوع گرید A می باشد و تفاوت چندانی با کارتریج اصل ندارد. پس از تولید کامل قطعه تا آخر آن را از میان بقیه پودر های دست نخورده خارج می کنند و معمولا برای اینکه چسب مورد نظر بهتر چسبندگی داشته باشد، عملیات حرارتی بر روی آن انجام می شود. برای جلوگیری از نفوذ حرارت به حاشیه قطعه بر روی حاشیه بیرونی قطعات ماده دیگری به نام Detailing Agent پاشیده می شود که ضریب جذب کمتری از خود ماده پلی آمید داشته و باعث می شود لبه های قطعه به صورت تیز در آید و کیفیت سطحی بهبود یابد. چاپ سابلیمیشن روشی برای چاپ روی اجسام و مواد مختلف است که در آن از جوهر های حساس به حرارت استفاده می شود.

چاپگری که در آن حرف یا نماد، به صورت ماتریسی از نقاط است و توسط ضربات سوزن‌های باریکی بر روی یک نوار حاوی جوهر (نسبتاً خشک) و در نهایت بر روی کاغذ شکل می‌گیرد. شما میتوانید برای خرید پرینتر و مقایسه انواع محصولات با یکدیگر به سایت معتبر مقداد آی تی مراجعه کنید.

پرینتر چندکاره لیزری اچ پی مدل LaserJet Pro MFP M130fn

هنگام تهیه پرینتر خانگی باید به این نکته توجه کرد که امکان دارد برای چاپ تصاویر رنگی از آن استفاده شود. در مقابل، کمتر پیش می آید که در یک دفتر کار، به چاپ رنگی احتیاجی باشد، زیرا پرینتر های اداری، معمولاً برای پرینت اسناد و مدارک استفاده می شوند و پرینتر های سیاه و سفید برای این کار مناسب خواهند بود. آیا می‌توانم مواد مصرفی پرینتر اچ پی را از همان نمایندگی خریداری کنم؟ بله، نمایندگی‌های اچ پی عموماً مواد مصرفی اصلی مانند کارتریج و کاغذ را نیز عرضه می‌کنند.

  • این ماده به شکل مایع بوده و توسط هد های InkJet بر روی سطح پودر نشانده می شود.
  • هنگام تهیه پرینتر خانگی باید به این نکته توجه کرد که امکان دارد برای چاپ تصاویر رنگی از آن استفاده شود.
  • ممکن است قیمت‌ها در نمایندگی‌های مختلف متفاوت باشند و برخی از آنها تخفیفات و پیشنهادهای ویژه داشته باشند.
  • مجموعه مقداد آی تی در نظر دارد با استفاده از همفکری هموطنان گرامی در سرتاسر ایران امکانات منحصر به فردی را در سایت راه‌اندازی و اجرا نماید، لذا نظرات، ایده‌ها و ابزارهای مورد نظر خود را به ایمیل ارسال نمایید.
  • با اینکه قیمت پرینتر تک کاره قطعا از پرینترهای چندکاره بیشتر است اما این اختلاف خیلی زیاد نیست و اگر بودجه کافی دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که یک پرینتر چندکاره برای منزل خود بخرید.

تفاوت پرینتر جوهرافشان و لیزری در چیست؟ نوع جوهر و فناوری چاپ مورد استفاده در این دستگاه‌ها، اصلی‌ترین تفاوت میان آنها محسوب می‌شود.

اچ پی، کانن، سامسونگ، اپسون، شارپ و برادر از جمله بهترین تولیدکنندگان پرینتر در جهان هستند. پرینتر چگونه به کامپیوتر وصل می‌شود؟ کاربران با استفاده از کابل USB می‌توانند پرینتر را به کامپیوتر خود متصل کنند. یکی از مهم‌ترین مزایای تکنولایف، ارائه کمترین قیمت پرینتر در مقایسه با سایر فروشگاه‌های اینترنتی و حضوری است.

پرینتر، کپی، اسکنر و فکس محبوب‌ترین دستگاه‌های اداری هستند که در مصارف خانگی و صنعتی کاربرد فراوانی دارند.

تعمیرات لیبل زنهای تک کاره فقط می‌توانند کار چاپ اسناد و تصاویر الکترونیکی را انجام دهند. پرینترهای چند کاره می‌توانند علاوه بر چاپ کردن، کارهای دیگری مثل اسکن کردن، کپی کردن یا فکس کردن را انجام دهند. این پرینترها قیمت بالاتری دارند اما کار شما را خیلی راحت می‌کنند و به ویژه برای استفاده در منازل، بسیار مناسب هستند. اگر بخواهیم یک دسته‌بندی کلی از انواع چاپگر ارائه دهیم، باید گفت که انواع پرینترها به دو دسته چاپگر جوهرافشان و چاپگر لیزری تقسیم می‌شوند.

پرینتر

در ادامه خواهیم دید که این کانتور‌ها محل عبور لیزر را بر روی سطح پودر مشخص می‌کنند. مفهوم لایه لایه شدن یک جسم سه بعدی و تبدیل آن به تعدادی کانتور دو بعدی در شکل زیر نشان داده شده است. این فناوری از سال ۲۰۱۵ به بازار معرفی شده است و شرکت HP که در زمینه پرینتر های دو بعدی کاغذی شهرت بین المللی دارد وارد عرصه پرینت سه بعدی شده است.

در هنگام خرید پرینتر باید به موارد متعددی مثل نوع و میزان نیاز خود، مصرف انرژی، نوع کاغذی که برای چاپ استفاده می‌کنید، قیمت پرینتر و هزینه‌های جاری آن، دقت داشته باشید. به علاوه، این پرینترها، اندازه کوچکتری دارند و فضای کمتری از منزل یا دفتر اداری شما اشغال می‌کنند.

این پرینترها باید از سرعت و ظرفیت بسیار بالایی برخوردار بوده  و قابلیت‌های متعددی مثل فکس و اسکن داشته باشند. بسیاری از سازمان‌ها، پرینترهای لیزری را به پرینترهای تزریقی ترجیح می‌دهند.

بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند. کلیه حقوق مادی و معنوی این وب سایت برای شرکت سرزمین کالا های هوشمند خاورمیانه (خانه پرینتر) محفوظ است. پرینترهایی که دارای بهینه‌ترین مصرف انرژی هستند، حداقل یکی از گواهینامه‌های STAR®، EPEAT®z یا CECP را دارا می‌باشند.

پرینتر

با توجه به اطلاعات گفته شده، با یک جستجوی ساده می‌ توانید پرینتر مورد نظر خود را انتخاب کنید و ویژگی های مختلف آن را مورد بررسی قرار دهید. سعی کنید پیش از خرید، به نیاز‎‌ های حال حاضر و آینده خود توجه کافی را داشته باشید.

در این روش از رزین فوتوپلیمر برای تولید قطعات استفاده می شود که آن را به صورت انتخابی توسط لیزری با طول موج خاص سفت می کنند. چاپگر دستگاهی است که متن و خروجی گرافیکی را از کامپیوتر می‌پذیرد و اطلاعات را به کاغذ، معمولاً به برگه‌های کاغذی با اندازه استاندارد و رایج منتقل می‌کند. به‌طورکلی، پرینترهای گران‌تر برای کارهای حرفه‌ای و سریع یا چاپ رنگی با وضوح‌بالا استفاده می‌شوند. برای خرید پرینتر لیزری به چند نکته باید توجه داشته باشید، سرعت چاپ پرینتر، رزولوشن چاپ، توان کاری ماهانه پرینتر، ابعاد پرینتر، تکنولوژی چاپ پرینتر و …

در این روش یک قطعه به صورت سه بعدی پرینت می شود درست شبیه روشی که در پرینتر های کاغذ جوهر افشان استفاده می شود. در این روش پودر های دست نخورده باقی مانده همچنین نقش ساپورت برای لایه های بالایی را ایفا کرده و دیگر به تولید ساختار ساپورت جداگانه وجود ندارد.

با اینکه این روزها بسیاری از اسناد و عکس‌ها روی حافظه‌های الکترونیکی یا در فضاهای ابری ذخیره می‌شوند اما خیلی از سازمان‌ها، همچنان نیازمند پرینتر در دفاتر اداری خود هستند. پرینترها حتی کاربردهای خانگی نیز دارند و امروزه، داشتن یک پرینتر در هر منزلی، ضروری به نظر می‌رسد.

لیست قیمت و مشخصات دستگاههای پرینتر لیزری اچ پی ، کانن و سامسونگ و … در این روش پس از انجام لایه نشانی پودر و پیش گرم، ماده ای شبیه جوهر به نام Fusing Agent بر روی قسمت هایی از سطح پودر که به قطعه تبدیل می شوند پاشیده می شود.

پرینتر

پـرینتر های لیزری، سرعت چاپ بالا، هزینه مواد مصرفی کم و قیمت اولیه بالایی دارند. پرینتر های جوهر افشان، هزینه خرید اولیه کم اما هزینه مواد مصرفی بالایی دارند. البته باید خاطر نشان شد که سرعت چاپ پرینتر های لیزری از نوع جوهری کمتر است.

پرینترهای کوچک که ظرفیت کاغذ کمتر دارند، معمولا سرعت چاپ خیلی بالایی ندارند و پنج صفحه بر دقیقه پرینت می‌گیرند.

  • انتخاب پرینتر بهتر، کاملا به نوع استفاده و نیاز شما از دستگاه چاپگر بستگی دارد و بر اساس فناوری چاپ نمی‌توان مدل بهتر را معرفی کرد.
  • این روش برای اولین بار توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست، MIT، ابداع شد.
  • پرینتر چگونه به کامپیوتر وصل می‌شود؟
  • تمامی اطلاعات مربوط به قیمت پرینتر و مشخصات فنی محصول در سایت زومیت درج شده است.

این روش برای اولین بار توسط شرکت Objet Geometries واقع در اسرائیل شکل گرفت و اخیرا توسط شرکت Stratasys امریکا خریداری شده است. این دستگاه ها دارای دقت بسیار بالایی می باشند و در تولید قطعات ظریف بسیار خوب عمل می کنند ولی نمی توان از قطعات آن برای تولید مدل ریخته گری دقیق استفاده کرد. نکته ای که در رابطه با این روش وجود دارد قیمت بالای رزین مورد استفاده در این روش است. این دستگاه همچنین قابلیت تولید قطعات چند ماده ای را دارد و نازل چندگانه دستگاه می تواند رزین از جنس های مختلف را در نقاط مختلف بریزد.

چاپگری که با پاشیدن قطرات بسیار ریز جوهر با استفاده از صفحات مغناطیسی روی کاغذ، بر روی کاغذ نقش ایجاد می‌کند. چاپگرهای جوهرافشان رایج‌ترین گونه چاپگر برای مصارف خانگی و اداری محسوب می‌شوند. نگهداری از آن نیازمند دقت بالاست.[۳] چاپگرهای جوهرافشان توانایی تولید خروجی با کیفیت بالا را دارند، سریع هستند و گرم نمی شوند.

Kelvin Ashley

حل کننده مشکل متعصب سفر مادام العمر. بت نوجوان آینده. علاقه مندان به اینترنت آماتور.

تماس با ما