پیامدهای کنترل تورم ماهانه

عنوان 20- واحد شقی شهری بیان کرد: بانک مرکزی برنامه خود را برای مهار تورم از سال 1402 با اجرای سیاست تثبیت اقتصادی و انضباط نظام بانکی آغاز کرد.

وی افزود: گزارش شده است که نرخ تورم ماهانه نسبتا پایین است و احتمال بالایی وجود دارد که نرخ تورم در سال 1402 به 30 تا 35 درصد برسد و در صورت تداوم سیاست ثبات و انضباط در نیمه دوم سال و تحریم ها ادامه دارد با روند فعلی نرخ تورم بدون شک افزایش می یابد و به 30 درصد می رسد.

این کارشناس اقتصادی گفت: با توجه به شاخص های خوب متغیرهای صادراتی، با افزایش صادرات نفت، رکورد شاخص های نفتی شکسته شده است و با توجه به روند خوب صادرات غیرنفتی، می توان گفت که متغیرهای تجاری در شرایط خوب.

شاهوقی شهری ادامه داد: وضعیت مطلوب متغیرهای تجاری و بهبود این متغیرها در کنار ثبات بازار ارز و انضباط شبکه بانکی این نوید را می دهد که ثبات بازار ارز در ماه ها و در نتیجه تداوم داشته باشد. سطح تورم ماهانه کنترل خواهد شد و اظهار امیدواری کرد: تورم در سال 1402 با کاهش یک سطحی به 30 درصد رسید.

وی با اشاره به اینکه کنترل تورم به یکباره اتفاق نمی افتد، گفت: کنترل تورم یک سیاست تدریجی است که در سال های آینده نیز ادامه خواهد داشت و بانک مرکزی بسته ای را برای اجرای این سیاست آماده کرده است که شامل ثبات در بازار می شود. نرخ تورم. بازار ارز، کنترل رشد نقدینگی، تولید دارایی‌های منجمد بانکی، کنترل ترازنامه بانکی، کنترل اضافه برداشت بانکی از بانک مرکزی، کاهش دارایی‌های فنی و موهوم بانک‌ها و انضباط بخشی و شفاف‌سازی و ارتقای شاخص‌های سلامت بانکی است. به طور خلاصه اینها مجموعه سیاست های بانک مرکزی در اجرای سیاست های تثبیت هستند./تسنیم

Miriam Ware

الکل نینجا. متفکر شیطانی. محقق سفر. فرهنگ پاپ مادام العمر. علاقه مند به موسیقی.

تماس با ما